eSzemélyi az Okos Okmány!


Az e-aláírás funkció aktiválása

Az e-aláírás funkció legelső használata előtt engedélyezni, azaz aktiválni kell az eSzemélyi e-aláírási funkcióját.

Az aktiválás ahhoz szükséges, hogy ellenőrizni lehessen, hogy az eSzemélyi e-aláírás funkcióját az okmány gyártásától az átvételéig nem használta illetéktelen személy. Az aktiválás biztosítja azt is, hogy az e-aláírás funkcióhoz tartozó PIN kódot csak Ön ismerje.

Az aktiváló PIN kódot (a visszavonási jelszóval együtt) Ön az e-aláírás funkció igénylésekor az okmányirodában, kormányablakban kapja meg zárt borítékban, az e-aláírás kód kártyán.Fontos, hogy az e-aláírási funkcióval és az időbélyegzés szolgáltatással kapcsolatos szolgáltatási szerződést csak egyénileg lehet megkötni, ebben az ügytípusban meghatalmazott nem járhat el, az aktiváló PIN kódot és a visszavonási jelszót csak az igénylő veheti át személyesen.

Az eSzemélyi Kliens alkalmazással, az öt számjegyből álló aktiváló PIN kód segítségével kell létrehozni az Ön által választott hét számjegyből álló e-aláírási PIN kódot. Az e-aláírási PIN kód egy biztonsági kód, ami biztosítja, hogy az eSzemélyivel más ne tudjon létrehozni e-aláírást az Ön nevében.
Az e-azonosítási és az e-aláírási funkcióhoz ugyanaz a PUK kód használható.

Az aktiválás megtehető az kormányablakokban, okmányirodákban, vagy megfelelő feltételek esetén otthon is. Otthoni aktiváláshoz Önnek rendelkeznie kell egy kártyaolvasó készülékkel, és telepítenie kell az eSzemélyi Kliens alkalmazást.

Az aktiválást követően az igazolvány birtokosának, az e-aláírás tanúsítvány tulajdonosának felelőssége az, hogy az eSzemélyi és a hozzá tartozó PIN kódok ne kerüljenek illetéktelen személy kezébe, tudomására.

TIPP! Olyan PIN kódokat használjon, amelyeket nehéz kitalálni. Nem ajánlott azonos számjegyeknek, családtag születési dátumának, sorozatot képező számsornak a használata (pl. ne használjon 1111111, vagy 1234567 PIN kódot).